En helt ny start..

Snart är årets första dag förbi..
haft en otroligt fin o lugn dag sov till elva sen läste jag ut paulo coelho´s bok brida helt underbar bok!!
Runt kl 15 blev det en prommis till vigelandsparken vacker dag och ren klar luft fick otroligt mycket energi o harmoni avslutade prommisen med en chai latte köpte med chai siryp hem så ska njuta denna dryck så ofta jag kan ;)

Lagade till en tre rätters middag till mig själv toast med kräftstjärtar, stekt laxfilé i örtmarinad råris och hemmagjord majonäs/aioli . Självklart drack jag svensk julmust till detta.
efterrätten orkade jag inte men det var ris alá malta

Berättade för några av er att jag har planer att komma hem snart...
det vill säja forever:)

mamma började nästa grina då jag berättade det antar att den här tiden varit lika tuff för dom som för mig?
men jag har iaf funnit mig själv nu.
Skräcken tidigare var att jag alltid Alltid var rastlös hemma i norrbotten kände mig instängd om jag inte hade fullt upp eller folk omkring mig  och kände mig dessutom på nått sätt misslyckad som om jag ville prestera så mycket mera som ex med jobbet.

Och nu har jag presterat otroligt mycket på så kort tid och vet ni... det är ingen dans på rosor.
man jobbar mera för att få mera ansvar och sen då du har ansvar så måste du jobba ännu mera.. ekorrhjulet tar aldrig slut.
Insett nu efter en lite unbränning att det där inte är mitt liv, jag vill inte vara sånn.. jag vill gå på jobbet och sen gå därifrån och ha min fritid helt o hållet till mig själv.
Det finns så otroligt mycket i en själv som man måste ta vara på och utveckla.

Och vet ni vad ? tolvslaget tillbringade jag i min säng chattande med en vän med en massa raketer utanför fönstret, efter det läste jag en stund sen en otroligt god sömn.
Tidigare på kvällen var jag med hos carinas kusin på tapas middag men varit förkyld dagen innan så var inte precis på topp så hemgång kl 22 blev det för mig.

Wow!! är det bara jag som märker vilka förändringar jag gjort.. läs blogg inlägget för förra nyåret vilken ångest jag hade för att fira nyåret själv..

En kompis sa det att livet är djupt ibland och människan oxå.. just då skämtade jag bort det med att -fan, jag håller ju på drunkna i livet..
Fast människan har ett otroligt djup, vi har all kunskap inom oss för att klara av livets svårigheter det gäller bara att ta sig tid låta sig själv utvecklas.

Inför de utmaningar jag nu kommer att ställas inför, ska jag försöka ta mera jordnära inte låta problemet växa sig större än det är och samtidigt får motgången ta mig som jag kommer dvs, lös det enkelt inga krusiduller:P

men vet ni vad??
Jag längtar verkligen hem..
saknar luften, skogen, Familjen och alla Ni.
men vart ska jag bosätta mig..hmm.. lämnar det alternativet lite öppet.. där jobbet finns eller dröm bostaden?
ödet kommer säkert spela in lite där, piteå, boden, eller luleå?

Detta får räcka för idag, redan 2 januari 2010

Vi ses snart, kramar





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0