Vad jag vill..

Måndagar är aldrig mina topp dagar..
kom på jobbet 20 min före idag skulle hinna dricka te å äta frukost före jobb start men väl på plats visade det sig att jag inte hade några nycklar med så trikken tillbaka hem märkte där att mina vantar var borta måste tappat dem utanför trikken........
och så fortsatte dagen eller kanske inte riktigt men dagen försvann iaf som vanligt tycker tiden går alltför fort ibland, men det var inte det här jag ville berätta om utan det är så här..

Jag vill hem

Oslo kan vara skoj, jobbet kan vara bra, vänner kan jag ha och dagarna kan ha mening..
men det kunde även varit närmare hem, börjat känna nu hur avståndet sliter i mig.
Ärligt är det så att jag vill tillbaka till den plats där jag tidigare bara kände hur livet flöt förbi mig och jag aldrig var delaktig.. insett att livet flyter förbi vart man än befinner sig, man måste bara ta vara på dagarna för ingen gör det åt en och om du väljer att inte ta tag i det så är det oxå ok för det är du som väljer vad du vill fylla ditt liv med..

Jag vill ha vänner familjen naturupplevelse äventyr trygghet..
och man behöver inte åka till oslo för att få uppleva äventyr men däremot kan man behöva åka hit för att inse att det räcker med att glida nedför Kanis (en utförsåkningsbacke )på en luftmadrass hemma i Älvsbyn för att mätta äventyrslusten
Och karriär behöver man verkligen det??? vem bryr sig om 50 år om jag var butikschef på jättestor butik eller satt i kassan på en matbutik eller sålde skidutrustning till barn ?? den enda som bryr sig är jag och kanske de barn som fick sina första skidor ..

Insåg just vad jag vill göra har gjort det förut och det är sant jag vill faktiskt jobba i en sportbutik där kan man verligen vara med o förändra människors liv.. kunden som kommer in med 20 kilo övervikt som nu äntligen tagit modet till sig att satsa på jogging och behöver skor om jag då inte engagerar mig i kunden så kommer det sluta med att hon går därifrån med ett par skor som efter 1km sviker henne felbelastning på knäna och hon kommer inte springa mer för att hon tror att hon helt enkelt inte klara av det -värdelösa kossa är hennes tanke och hon tar bilen till kioskpiraten köper lite tröst i lösvikt plus en hyrdvd.. så kunde sagan ha slutat..
men nej -taadaaaa!! jag är ju här -No problem!:) ser så klart till att hon får tag i den sko som passar exakt henne mera dämpning pga av den lilla övervikten kanske hon behöver en med pronationsstöd.. det bästa ska hon då ha:) detta kommer faktiskt bli en investering för livet för henne alltså är första löpturen skoj så fortsätter man om inte så.. då får det vara.. skulle så klart tipsat henne om att mixa joggingen med vattenaeorobic man ska alltid ha alternativ och inte för höga krav..

Jaa, jag är nog lite skadad lägger ner så mycket energi i att skriva om det där.. men förstår ni att på sportbutik är man lite mer än försäljare? man är liksom med och skapar folksliv :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0