män som slår kvinnor är sviiin

Det händer allt för mycket just nu, har inte haft tid å uppdatera..
Måste bara börja med det värsta..
min väninna har blivit slagen av en man!!
Lördag kväll å vi drog iväg på en stor afterwork fest, den här festen hölls i Grönlands området dvs. inte oslos bästa.
Vi kände som ganska fort att vi var på fel ställe många märkliga människor??
 Hur som helst jag stötte på en av killarna som jobbar på samma galleria som vi (super söt e han)
 vi drog iväg på baren brevid tog nån shot å surrade.
Trodde hela tiden att vänninan hade det bra för hon hade oxå träffat nån hon kände men då vi kommer tillbaka på festen ser det ut som värsta slagfältet ingen musik , folk skriker och nån kommer fram å säger att min vän blivit slagen.
Hon sitter längre bort omringad av några skrikiga brudar som inte verkar 100??
Tillslut uppfattar jag vad tjejerna säjer, de försöker övertala min vän att hon ska förlåta mannen för han blev så ledsen pga det han gjorde??
Bullshit!!
En man slår inte en kvinna!
Lyckas ta mig fram till vänninan hon är till och med blodig i ansiktet har fått ett öppet sår!!
Blir såå förbannad speciellt på de som sett vad som hänt men tycker att man ska blunda för det, idioter är de.

Hon hade stått på kö till toaletten då en man kommit ditt  å börjat banka på dam toan,
- spelar ingen roll hur mycket du bankar du tar dej ändå inte in där!
sen fick hon en knyt näve rakt på käken, hon ramlar reser sig å får samma knytnäve slagen i ansiktet igen!!
Är män svin??  fy satan!!

Det kommer fram att mannen jobbat som väktare tidigare men han var ändå inbjuden på festen som var för ett slutet sällskap..
GAAAAH!!! jag var såå arg fick med vännen ut å några av mannens väktar kompisar som även vi känner följde med ut
 de började till slut inse allvaret efter att jag predikat om att män vålds mot kvinnor inte på nått sätt e tillåtet,
så de följer med till politit stationen.
Jag kan inte låta bli å tänka på hur många tjejer det är ute i världen som låter sig övertalas av andra att inte göra nån anmälan!!
Vet bara att min väninna känner skuld för det som hänt
-skulle aldrig gått på toa,
-skulle aldrig sagt nått till han..
fast hon inte gjort nått fel!!
Varför skulle det ens var ok för en man att slå en kvinna om hon nu provocerat honom??
 Nää , Jag tycker detta är sinnes!!!

Hon kom iaf på jobb idag å direkt dyker en av väktarna upp fast nu e han helt inställd på att en anmälan var det enda rätta å han kallar in sin chef som ska bevittna hennes öppna sår i ansiktet.
De medelar även att mannen som slagit henne aldrig kommer få jobba åt dem igen... ( vem vill/kan anställa en väktare som blivit anmäld för att slagit en kvinna två ggr m näven i ansiktet???)

Just nu tycker jag att den värld vi lever i är sjuk!
men mest pga människor som fortfarande tycker att det är acceptabelt för män att bruka våld mot kvinnor.
Jag orkar inte skriva nått mera nu allt detta som hänt ger mig äckel känslor..


Kommentarer
Postat av: Susanne

Jag håller verkligen med dig!!

Vilket svin!!!

2009-02-05 @ 17:56:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0