Jul ferie i norrland=)

Äntligen hemma i kalla och som tur är snöiga norrland..
var orolig ett tag att det skulle bli jul för mig i Oslo men världens bästa chef trollade så jag fick ledigt -yippie!!
Trivs som fisken i vattnet på mitt jobb, å flax det eftersom det var orsaken till min flytt=)
Träffade några av mina gamla arbetskollegor igår, saknar dem grymt mycket, de har blivit underbara vänner..
Önskar jag kunde ta dem alla med mig!!
synd bara att min lill susssa blev inringd att jobba=( å jag vet hur svårt det är att säja nej då de ringer spec. om det ringer flera ggr och den i andra änden av telefonen bedyrar att det verkligen inte finns någon annan att ringa in..
Hoppas bara någon öppnar ögonen å ser vilken insats man gör.. kanske jul bonus, nån procent av årsvinsten=P

I dag blev det fika dejt med Annelie, vi ses alltför sällan nuförtiden.. Saknar dej pärlan=)
mamma var å klippte sig på klippet  undertiden så jag hann förbi där och krama om både kritan å bm.. konstigt att träffa dem så sällan nu då man tidigare sågs varje dag..
Tror det är juletiden som gör att jag saknar alla.
Sen sprang jag på kusin Jennie, hon är en person som alltid får en på gott humör=) vi kan driva på och skoja med varandra så till slut vet man inte vad det var vi pratade om från början.. skönt kunna vara oseriös ibland speciellt då vi lever i en så hård värld haha=)

Fick en liten julgåva av kritan, en bild på voffsingarna i tomteluvor.. blev jätte glad såå söta de är, det kortet kommer hamna i en ram så jag har nått sött att titta på i Oslo;)

Ikväll blir det fika hos storebror och Ida som en lilla julafton=) sa till brorsan tidigare innan jag kom hem att jag ville fira jul varje dag men dess värre har det inte blivit såå..
Usch blir lite sad då jag tänker att jag är tillbaka i Oslo om en vecka, kommer verkligen att sakna alla önskar att Oslo inte var så långt hemifrån.. å nu ska Gard å Magnus flytta så wesselsgt lär inte bli sig lik..

men man får aldrig ge sig allt som sker har en mening å


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0